Thomas Haraldsson

Gruppledare L. Ledamot kommunstyrelsen.

Övriga uppdrag

Ledamot kommunfullmäktige.

Styrelseledamot Hibab

Alla barn och ungdomar har samma möjlighet att utbilda och utveckla sig till det dom drömmer om.

Utbildning/arbete
Grundskola, Yrkesskola El, Gymnasiet/Komvux Social linje, Militär ledarskapsutbildning, IHM Business school Försäljning/Marknadsföring, Elektriker, Yrkesmilitär, Fastighetsförvaltare, Egen företagare inom El, Bygg, Fastighetsförvaltning.

Gick med i Liberalerna
Medlem sedan 2017

Politiska uppdrag idag
Ersättare Kommunstyrelsen, ledamot Tekniska nämnden, ersättare Kultur o Fritidsnämnden, Styrelseordförande Hässleholms Fibernät AB

Vem är du? Berätta lite om din bakgrund.
Född i Wä och uppväxt i Kristianstad, Flyttade till Hässleholm 1976 då jag träffade min fru och sedan Vinslöv 1979 där vi byggde vårt hus. Alltid varit föreningsaktiv som ledare, instruktör och haft styrelseuppdrag etc. Brukshundsklubben, Brottarklubben
BK Ore, Vinslövs IF, Företagarna, 4 st barn och 6 st barnbarn. Varit egen företagare i40 år.

Varför engagerade du dig politiskt?
Jag är samhällsintresserad, nyfiken och vill vara med och påverka mina barns och barnbarns framtid samt andra medborgares framtid i kommunen till det bättre. Vill bidra till att varje individ får möjlighet att forma och styra över sin egen framtid. Företagsfrågorna måste upp på bordet och prioriteras bättre.

Vilka politiska frågor brinner du extra för?
Frihet, jämlikhet, trygghet, skola, ungdoms-och fritidsverksamhet, äldrefrågor, företagsfrågor.

Hur ska vi göra för att Hässleholm ska bli möjligheternas kommun?
Vi ska satsa på en bra skola och fritidsverksamhet där alla barn och ungdomar har samma möjlighet att utbilda och utveckla sig till det dom drömmer om. Skapa bra förutsättningar för ett attraktivt boende och att kunna driva företag i hela kommunen. Vidareutveckla möjligheter med närheten till natur och rekreation men samtidigt närhet och bra kommunikationer till storstadsregionerna och ut i Europa. Hela kommunen skall leva.

Vilken är den största politiska utmaningen som Hässleholms står inför?
Att få hela kommunen att leva och utvecklas. Att få alla medborgare i kommunen att känna sig som Hässleholmare och att få alla att förstå att vi alla är en del av helheten.

Vad är det bästa med Hässleholm?
En lagom stor kommun mitt i Norra Skåne med en närhet och pendlingsmöjlighet till hela Skåne och södra Småland inom 1 timme.
Vi har en fantastisk natur och rekreationsområden inpå knutarna. Vi har en enorm potential att vara möjligheternas kommun.

Vilket är ditt smultronställe i kommunen?
Hovdala och naturligtvis Vinslöv med alla sina möjligheter och attraktioner.

Det här vet de flesta inte om mig?
Att jag som barn var väldigt musikalisk av mig, sjöng och spelade instrument.

...